domingo, 5 de noviembre de 2017

ANIMACIONES LECTORAS

17/10/2017
1. ANIMACIÓ ENRIC VALOR:
 Ha sigut la nostra presentació. 
components:
- Ana Bañó
- Pablo Caballer
- Sofía Lara
- Jennifer Blanes
- Carolina Gabaldón




2. MERCÈ COMPANY

Mercè Company I González va nàixer a Barcelona el 19 de maig de 1947. Va fer estudis de batxillerat I periodisme, fent de col·laboradora a diverses revistes i editorials. És autora de més de 170 títols de llibres infantils I juvenils, ha sigut reconeguda en nombroses ocasions amb diferent premis amb diferent premis.
La seua obra més famosa és la col·lecció de les Tres Bessones, la seua il·lustradora sobre tot obres infantils i juvenils al llarg de la seua etapa i, a més, també és escriptora.

La Bruixa Avorrida esta una mica desmoralitzada, Envia a les nenes a viure aventures però sempre aconsegueixen eixir dels contes. En aquesta ocasió, a la Bruixa se li acut una bona idea, enviar-les dins d'un contes interminable del qual mai fugiran. Tots aquests son llibres on les bessones viuran aventures amb els protagonistes més famosos de la nostra infància, sempre amb un to humorístic i fent rabiar a la Bruixa amb la seua sort. Vols ajudar a les Tres Bessones en les seues aventures?

El primer d’aquestes es tracta de autista d'Hamelin, el qual va fer desaparèixer a tots els nens d'un poble. D'aquesta forma les tres nenes arriben a un poble antic. Enllà es van trobar amb flautista seguit per un grup nombrós de xiquets. Decidides, comencen a seguir-lo també. Aconseguiran eixir de l'encantament de la flauta?
Ara les nostres bessones apareixen en mig del camp amb polzet i els seus sis germans perquè no poden tornar a casa, ja que les bessones han agafat les xicotetes boles d’anís i esta fent-se de nit. Com tornaran a casa?

Una nova historia per a les nostres protagonistes, aquesta vegada al compte de Barbablava! Tot comença al castell de Barbablava amb una discussió entre aquest i una noia molt jove: "Pots entrar a totes les cambres menys a la del soterrani. T'ho prohibeixo!" Quina aventura viuran les nostres bessones dins d'aquest gran Castell?

Per últim la Bruixa Avorrida enviarà a les Tres Bessones al mon de la famosa Caputxeta vermella. Però, quina va ser la sorpresa de les nostre protagonistes quan van conèixer-la i es van adonar que es tractava d'una xiqueta molt antipàtica i sense por algú al feroç llop. Quina aventura tan diferent de l'esperat!

Altres obres:

  • La dama del medalló (2000)
  •  Bruixes, diables i apareguts (1989)
  • En Gil el para màgic (1982)
  • La Bruixa Bufuruda (1983)
  • La historia de l'Ernest (1985)
 Ernest, malgrat la seua curta edat, sis anys, sap que els seus pares biològics no podien cuidar-li. També sap que pot estar molt segur de l'afecte dels seus pares adoptius, que celebren amb magnificència. el dia en que Ernest va arribar a les seues vides. Una tendra historia que mostra que cada nen és una persona independent, però a la qual cal cuidar i estimar.

Proposta didàctica: 
Per a la proposta didàctica repartirem pel pati del col·legi targetes amb diferents preguntes sobre l’animació. Dividirem la classe en grups de 6, cada grup tindrà una targeta per anar apuntant totes les respostes que van recollint i un mapa del pati del col·legi.
Cada grup anirà passant per tots els punts senyalats en el mapa i una vegada tinguin totes les respostes anotades tornaran a la classe. Finalment, el primer grup que arriba amb la targeta completa rep un premi i tots junts corregiran les preguntes.

Grup: Els Gon-xu
  • Marquez Millán, Isabel.
  • Nicolau Company, Daniel.
  • Patino Blasco, Naila. 
  • Rodriguez Fuster, Ana. 
  • Soria Sánchez, Victor.
  •  Tubio Torregrossa, Luis.

3.  LEWIS CARROL

ALICIA EN EL PAIS DE LES MERAVELLES

Charles Lutwidge Dodgson va nàixer l'any 1832 a Daresbury, Cheshire. A més d'escriure una de les histories més originals de tota la historia, van ser matemàtic, lògic i fotògraf. Les aventures narrades en Alicia al País de les Meravelles han sigut adaptades en diferents formats com obres de teatre, pel·lícules i videojocs Aquest autor britànic va morir a causa d'una pneumònia l'any 1898.
RECURSOS DIDACTICS
Primera activitat:
  1. crea el teu propi personatge amb les característiques que t imagines.
  2. Pensa com actuaries tu al conte i inventa un nou protagonista. 
Segona activitat: Inventa un final alternatiu partint de que haguera passat si la protagonista s'haguera quedat al País de les Meravelles.

Tercera activitat: Agafa la teua escena preferida del llibre, i representeu-la en grups de 3 persones.

CARACTERISTIQUES DE L'OBRA:
·         Pertany al subgènere del conte modern.
·         Relat dirigit tant a infants com a xiquets.
·         Novel·la que intercala imaginació i la realitat, donant- nos espais imaginaris i animals fantàstics
·         Explica conceptes matemàtics a través del simbolisme.
·         Combina la narració d'una historia amb cançons i poemes.
·         Ataca les convencions socials mitjançant la sàtira i la caricatura.
·         S'allunya de l'imaginar tradicional.

OBRES REPRESENTATIVES:
  • Alicia al País de les Meravelles (1996) 
  • Alicia a través del mirall i all que hi va trobar (2012) 
  • La casa del Snark (1876) Un conte enrevessat: sèrie de qüestions matemàtiques (1885) 
  • Silvia i Bruno (1889)
Grup:
  • Garrido Romero, Adrián
  • Lopez Martínez, Claudia
  • Lozano Parra, Andrea
  • Perea Pastor, Rocío
  • Tendero Ferrandiz, Andrea
4. CARLES CANO

Va nàixer en 1957, és llicenciat en Filologia Catalana i ha exercit la docència a instituts durant més de vint anys. A més, és conegut com a guionista, locutor de radio i televisió i conta-contes. La seua trajectòria com a escriptor d'obres destinades a xiquets joves comença a principis dels anys so. i de la Aquesta va ser la dècada daurada Literatura infantil i juvenil, i amb aquest impuls van aparèixer les primeres publicacions de Carles Cano tant en català com en castellà. Al llarg de la seua trajectòria, a més d'escriure narrativa ha fet visual amb dues exposicions es, broemes i altres artificis Cartes". A més, l'any 2005 va impulsar el projecte "Trueque", un intercanvi d'obres més de poetes, il·lustradors, dramatólegs, pintors, escultors i professors d' També ha elaborat llibres de text, especialment per a l'editorial Anaya i ha fet multitud de conferencies i a universitaris i sobre formació del professorat.

OBRESDESTACADES:
  • Aventures de Potaconill- finalista del premi Enric Valor l'any 1981. 
  • T’he enxampat, Caputxeta!-  Premi Lazarillo de creació literària l'any 1994
  •  En que es diferencien el Blanc i el Negre- seleccionada per als premis “White raven” per la Biblioteca de la Joventut de Munic l'any 1996, juntament amb l'anterior.
  • Per un botó- Premi Hospital Sant Joan de Déu en 2008.
  • Set Blancaneus i un Nan-  Premi Carmesina de narrativa infantil l'any 2012.
  • El desbaratat conte dels fesols màgics- Premi Ciutat d'Alzira Vicent Silvestre de narrativa infantil.
Altres obres com: Una festa monstruosa, El barret de la b Les falles o La maquina dels contes.


SINOPSIDELES OBRES LLEGIDES:

Benipoquet és un poble menut, on no passa mai ren Un dia apareix la un artefacte estrany: una maquina de contes, A vegades, quan li acosta, la escriu un conte; el problema es que aquest aparell capriciós només escriu quan vol i a qui vol. A partir d'aquell de la tot el poble de benipoquet estarà pendent maquina prodigiosa.

En el tenebrós País dels Monstres falta color, tot és gris, blanc i negre, amb alguns tocs sangonosos de roig. Pera la mare d'Urk, el més bestia dels monstres menuts, coneix una manera senzilla i rapida d'acolorir el país. Vols descobrir-la?

Un avet que té fred, uns joguets que es rebel·len, una fada que s'oblida d'inaugurar una primavera, el cas del xiquet que va apagar la lluna d'un bufit o de l'estrela que caigué del cel... son algunes de les entretingudes histories que Pompeu, el jardiner, conta a Clara cada vegada que aquesta visita la seua estimada iaia Aurora.

PROPOSTES DIDACTIQUES:

Primera activitat "àlbum il·lustrat": Després d'haver llegit el llibre de La maquina dels contes, farem 5 grups a classe. Assignarem a cada un dels grups un capítol d'aquest llibre: "El dibuixant feliç", "El somni més bonic", "El major espectacle del mon La caixeta de mistos" i "Els tres porquets de Xixona". A continuació, demanarem que cada grup s’encarregui de fer vinyetes on apareguin il·lustrats els fets més descriptius de les diferents histories Quan estiguin totes fetes, s’haurà d'enquadernar el material i com a resultat tindrem un àlbum il·lustrat de La maquina dels contes.

Segona activitat "El final inesperat": s llibres que s'han llegit a classe, s’haurà de triar un per cada grup de 5 persones. El grup haurà de llegir tota l'obra i una vegada fet això, hauran de canviar el final del llibre. Més tard, es representaran els finals creats Tercera activitat "els actors": En aquesta activitat, el mestre farà una selecció d'obres. Els alumnes, per equips de 5, hauran de representar l'escena que més els ha agradat del que els ha tocat.

AUTORES DEL TREBALL:
  • Lucia Garcia Aguilar 
  • Eva Guijarro Huesca 
  • Natalia Guzman Amores 
  • Olga Rios Esteve 
  • Maria Sabater Seller
5. CARME MIQUEL I DIEGO

És una doctora i escriptora valenciana nascuda a la Nucia (la Marina Baixa) l'any 1945. El 1995.
Carme Miquel ha destacat principalment en l'ensenyament i en l'escriptura. Pel que fa al camp de l'ensenyament, ha sigut una de les defensores més destacades de l'ensenyament en valencià, molt relacionada amb els moviments de renovació pedagògica i vinculada amb entitats cíviques com la Federació Escola Valenciana.

PREMIS:

El 1995, va rebre el Premi d'Honor Jaume I per les seves actuacions en el campo cívic i cultural i va ser nomenada Miquelet d'Honor per la Societat Coral el Micalet de Valencia. A l'any 2005, va ser nomenada Porrot d'Honor de les Lletres Valencianes de Silla.

OBRES:

·         Barrets barata rialles (1984)
·         La tortuga Caterina (2002)
·         La rabiosa viatgera (1995)
·         Llum i estel (2014)
·         A cau d'orella (Cartes a Roser) (1997)
·         Xarc a la al-Àndalus (1987)
·         Cartes perfumades (2006)

COLLECCIO: ELS CONTES DE MARC:
Llibres ideals per a primers lectors
·         Són obres completes quantitat d’il·lustracions grans i colorades. Llenguatge clar. Frases curtes.
·         Al final de cada llibre hi ha activitats didàctiques: rimes, dibuix...

PROPOSTA DIDACTICA

PRIMERA ACTIVITAT

Per a treballar els llibres de l'autora Carmen Miquel recomanem un recurs artístic com és la mímica. Per aquest motiu, el mestre/a farà de narrador d'una historia els alumnes mitjançant gestos hauran de representar allò que el docent diu.

SEGONA ACTIVITAT

Es dividirà la classe  per grups de 5 persones. Í es repartirà un mural per cada equip. Perquè els xiquets i xiquetes dibuixen i pinten que més els ha agradat dels contes de Marc.
Els llibres de Carme Miquel especialment els contes de Marc són excel·lents per a introduir als més menuts en el món literari, ja que són molt didàctics divertits. A més a més, l'exemplar inclou diverses activitats que faciliten la comprensió lectora dels discents. Destacar que l'autora juga amb paraules, crea rima a les seves frases, aconseguint certa musicalitat en la lectura, tret a destacar perquè com va dir Ana Ballester a la seva conferencia als col·legis es necessita "amor i poesia cada dia"

 REALITZAT PER:

·         IVORRA ALBERT, RUTH
·         MARTÍNEZ FRUCTUOSO, DANIEL
·         MARTINEZ SEGADO, AINOA
·         OLTRA JOVER, ANDREA
·         RUIZ PEÑARRUBIA, CONCHI

6. TERESA DURÀN
Va nàixer a Barcelona l'any 1949. Es pedagoga, dissenyadora i escriptora. Es coneguda com una experta narradora de contes i rondalles. Ha escrit més de 100 llibres per a infants i joves. 
OBRES REPRESENTA DES EN L'ANIMACIÓ LECTORA: 

QUINZ MONS: RECULL DE CONTES INTERCULTURALS 
  1. L'home invisible. 
  2. Els tres consells. 
  3. L'oncle jaguar, l'oncle brau i l'oncle conill. 
  4. El gat i el ratolí.
ALTRES OBRES 
  1. L'arbre 
  2. A les fosques 
  3. El pitjor llop 
  4. Barba blava  
  5. Secrets de la selva fosca
CARACTERISTIQUES DE LES OBRES: 

Quinze mons és un recull d'obres interculturals i abans de cada conte, Teresa parla de l'origen del conte, per què l'ha adaptat, com ho ha fet, etc. Molts dels contes són faules que destaquen per la seua moralina final. A més, Teresa -esmenta similituds que hi ha entre les altres cultures i la nostra cultura valenciana.

ESCRIPTORA I IL·LUSTRADA CATALANA MES DESTACADA.

PROPOSTA DIDACTICA: 
  1. Cada alumne haurà de triar el conte que més li ha agradat i haurà de dibuixar com s'imagina l'escena d'aquest conte. 
  2. En l'animació utilitzem 3 formes diferents de representació Aleshores, cada xiquet haurà de triar la forma que més li haja agradat i haurà d'escriure una breu justificació
  3. El llibre Quinzemons conté diverses històries, a més de les representades en l'animació. Per tant, per grups de 5 o 6 alumnes, triaran una d'aquestes històries i realitzaran una xicoteta representació.
PREMIS DE L'AUTORA:
  • 1982: Premi Josep M. Folch Torres per Joanot de Rocacorba. 
  • 1984 Premi de Literatura Catalana de la Generalitat de Catalunya d'obra de creació per a públic juvenil per Joanot de Rocacorba. 
  • 1989 Premi Ciutat d'Olot de Novel.la per A les fosques 
  • 1995 Premi Critica Serra d'Or de Literatura Infantil i Juvenil per El pitjor llop
  • 1997 Premi Crítica Serra d'Or de Literatura Infantil i Juvenil per col·lecció Popof i kokataska 
  • 2001 Premi Llibreter per segle més nou del món 
  • 2003 Premi Crítica Serra d'Or de Literatura Infantil i Juvenil per Banyeta 
  • 2007: Creu de Sant Jordi
INTEGRANTS DEL GRUP: 
  • Coves Coves, Matilde 
  • Eugenio Filiu, Antonio 
  • Garcia Ruiz, Rocio 
  • Moreno García, María 
  • Ruiz Gutiérrez, Olga
7. JULES VERNE 

Jules Verne (1828-1905)va ser un escriptor francès considerat el fundador de la literatura de ciència ficció, en la qual va influir profundament. Es conegut per les seues novel·les en les quals un dels temes principals són els avanços científics. Ell anava avançat a la seua època. És un dels autors més traduïts de tots els temps

Gèneres ciència ficció:
  •  La ciència ficció naix en la dècada de 1920
  • Gran fama en la segona meitat del segle XX 
  • Contextos imaginaris: veracitat-->Principis de les ciències físiques, naturals i socials. 
  • Acció --> viatges interestelars, conquesta de l'espai. 
  • Exportació a altres mitjans televisió, cinema...
Obres principals de Jules Verne:
  • Cinc setmanes en globus (1863) 
  • Viatge al centre de la terra (1864) 
  • Vint mil llegües de viatge submarí (1869) 
  • La volta al món en vuitanta dies (1873)
La volta al món en 80 dies:
  • Va aparèixer per primera vegada al 1873. 
  • Obra publicada per capítols en un periòdic--> gran èxit. 
  • Narra les aventures per tot el món de Phileas Fogg amb el seu criat Passepartout. 
Objectiu de l'obra:
 Demostrar que amb els mitjans de transport de l'època es podia viatjar en poc temps: vaixells, trens, diligències, trineu, globus, elefant... 
  • Repercussió: Ha inspirat pel·lícules, còmics, obres de teatre i productes multimèdia i ha sigut la font d'inspiració per altres obres com la versió de 1956 en la que Phileas Fogg no viatja en globus.
Personatges de l'obra:

Phileas Fogg: Cavaller anglès metòdic i d'existència misteriosa. Es un honorable membre del Reform-Club. Es compromet a fer la volta al món en vuitanta dies. 

Jean Passepartout: Jove francès que entra al servei de Phileas i l'acompanya en la seua aventura. 

Aouda: Jove índia alliberada per Phileas Fogg, amb l'ajuda de Passepartout, que els acompanya en gran part del viatge. 

Fix: Tenaç detectiu que considera Phileas Fogg autor del robatori al Banc d'Anglaterra. És per això que el segueix en la volta al món per tractar de detenir-lo.

PROPOSTA DIDÀCTICA:

Es fa a classe un mural que representa el llibre amb dibuixos. Una vegada l'hagen fet, amb l'ajuda del mural seran els mateixos alumnes els que es convertiran en mestres i baixaran a nivells inferiors (infantil) a contar el conte als més petits. 
Triaran una disfressa per estar vestits com algun dels personatges i així aconseguiran cridar l'atenció dels xiquets estiguin.

AVANÇOS:
En les seues obres ens parla que d'alguns avanços científiques encara no es coneixien:
  1. Globus 
  2. Submarí 
  3. Telègraf 
CANCO 

Són, huitanta dies són 
Huitanta i ni un més 
Per donar la volta al món.

8. Enric Lluch i Girbés 

Va nàixer a Algemesí en l'any 1949. Es Llicenciat en Història per la Universitat de València i en l'actualitat exerceix com a professor d'educació secundària. 
Va començar a escriure fa més de quaranta anys El que volia era contar coses, va intentar fer poesia i teatre, però a la fi, es va dedicar a la narrativa. 
La col·lecció del bagul dels monstres va ser un projecte complicat i estrany. Va ser una idea d'uns editors de Bromera, que volien contes amb monstres coneguts per tot el món, i van escollir només 10.

OBRES REPRESENTADES:
 Els llibres que anem a representar pertanyen a una col·lecció d'Enric Lluch, anomenada el bagul dels monstres. 
  1. L'esquelet (2010) 
  2. El monstre de l'armari (2010) 
  3. El zombi (2010) 
  4. L'home llop (2010)
CICLE I EDAT:
L'edat recomanada d'aquests llibres són per a xiquets i xiquetes de 5 a 8 anys, és a dir, per a primer cicle.

OBRES: 
  • El rei Panxut redola i el rei Primal s'envola (2007) 
  • Contes de les coses que pengen del cel (1996)
  •  En quin cap cap? (1999) 
  • Quatre soques fan un pont (2006) 
  • Temps de conquesta (2007) 
  • Els xiquets de la gorra (2013) 
  • Mónica, Tonet i l'home que fabricava flautes de canya (2015)
PREMIS:

  • (2007) Premi Ciutat de Torrent de narrativa juvenil 
  • (2010) Guardó d'or de la ciutat d'Algemesí
  • (2010) Premi Literaris ciutat de Sagunt
  • (2013) Premi Carmesina de narrativa infantil 
  • (2014) Porrot d'Honor de la Ciutat de Silla 
  • (2015) Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre
EL BAGUL DELS MONSTRES
integrants del grup: 
  • Ayela Parra Ricardo
  • García Fons, Ariadna
  • Martínez Juan, Pablo
  • Nattero Martínez, Julio Alberto 
  • Ribes Vidal, Natalia
  • Rodriguez Vicedo, Andrea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario